Show simple item record

dc.contributor.authorCarracedo Fraga, José
dc.date.accessioned2012-05-18T09:11:28Z
dc.date.available2012-05-18T09:11:28Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.bibliographicCitationRevista de poética medieval, 2006, n. 17, p. 23-47. ISSN 1137-8905en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/10471
dc.description.abstractEn la escuela de la Hispania visigótica tiene lugar un proceso de cristianización de la enseñanza de la gramática en general y del capítulo dedicado a los vitia et virtutes orationis en particular. La Biblia se convierte en fuente imprescindible de explicaciones y de ejemplos de los conceptos estudiados. Además, aliado de los autores clásicos paganos los nuevos escritores cristianos se incorporan al catálogo de auctores considerados modelo de correcta y buena lengua.en_US
dc.description.abstractSchools in Hispania during the Visigothic period underwent a process of christianisation which affected the teaching of grammar in general and of the chapter on vitia et virtutes orationis in particular. The Bible became an essential source of explanations and examples of those notions included in the syllabus. In addition to this, the new Christian writers were incorporated, alongside classical pagan authors, to the catalogue of auctores who were considered models of correct and good language use.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicacionesen_US
dc.subjectGramáticas visigóticasen_US
dc.subjectVicios, figuras y troposen_US
dc.subjectCristianizaciónen_US
dc.subjectVisigothic grammarsen_US
dc.subjectVices, figures and tropesen_US
dc.subjectChristianisationen_US
dc.titleCristianización del capítulo "de vitiis et virtutibus orationis" en las gramáticas visigóticasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)