View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 19, 2010
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 19, 2010
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A teaching identity : the factors which have influenced it

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
García Pérez, Begoña
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10241
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2010
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2010, n.19, p. 81-88. ISSN 1130-7021
Keywords
Experiencia académica personal
Identidad educativa
Mejorar
Personal learning process
Teaching identity
Improve
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Desde una reflexión sobre nuestra propia experiencia personal y académica podemos distinguir los aspectos que han resultado significativos para construir nuestra identidad educativa ya sea siendo alumnos o profesores. Al analizar hasta qué punto esta mezcla de factores y situaciones, de sentimientos y emociones presentes en nuestro propio proceso educativo ha contribuido a construir nuestro particular estilo de comunicar conocimientos, de instruir y relacionarnos, descubriremos que son circunstancias que convergen en nuestra práctica actual. Desde esta experiencia podremos analizar nuestro presente e intentar mejorar nuestra actuación en el aula.
 
From a close observation on our own personal and academic experience we can clearly tell the aspects which have contributed to building our learning and teaching identity. When analysing to which extent this mixture of factors and situations, of feelings and emotions present in our own learning process has contributed to build into our particular style of communicating knowledge, of instructing and interacting with others, we can conclude that all of them are circumstances that converge in our present practice. From this experience we can analyse our present and try to improve our performance in the classroom.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
teaching_garcia_ENCUENTRO_2010.pdf162.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
teaching_garcia_ENCUENTRO_2010.pdf162.2KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 19, 2010 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV