View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 12, 2001
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 12, 2001
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El Portafolio Europeo de las Lenguas

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Megías Rosa, ManuelUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10206
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2001
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2001, n.12, p. 111-120. ISSN 1130-7021
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
The European Language Portfolio (ELP) has been conceived as an educational product intended to make more transparent the valué of qualifications and contents of courses which language learners have attended throughout their uves and offers a wide panorama concerning the student's perception of citizens and culture of the target language community. Research has proved that, as a didactic instrument. the ELP can decidedly contribute to enhance students' motivation and awareness of the importance of learning one o more modern languages as well as increase learners' planning and self-assessment skills. On the other hand, the ELP can help teachers to observe more closely their students' needs and goals, negotiate educational objectives and stimulate motivation.
 
El Portafolio Europeo de las Lenguas (PEL) ha sido concebido como un producto educativo dirigido a hacer más transparente el valor de las calificaciones y los contenidos de los cursos de idiomas en los que un estudiante ha participado a lo largo de toda su vida, ofreciendo asimismo un amplio panorama sobre la percepción que el estudiante tiene de los ciudadanos y la cultura de la comunidad a la que pertenece la lengua estudiada. Existen diferentes estudios que prueban que el PEL, como herramienta didáctica, puede, por una lado, contribuir de forma decisiva a incrementar la motivación del estudiante y su sensibilización hacia la importancia del aprendizaje de lenguas modernas, así como a mejorar su capacidad de planificación y autoevaluación. Por otro lado, el PEL también puede ayudar al profesorado a observar más de cerca las necesidades de su alumnado, a negociar los objetivos educativos y a estimular la motivación.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
portafolio_megias_ENCUENTRO_20 ...429.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
portafolio_megias_ENCUENTRO_20 ...429.3KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 12, 2001 [16]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV