View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 06, 1993
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 06, 1993
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tres ámbitos de comunicación en la enseñanza y aprendizaje de los idiomas extranjeros

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Beltrán Llavador, Fernando
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10202
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
1993
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 1993, n.6, p. [40]-47. ISSN 1130-7021
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Foreign language leaming and teaching is a particularly interesting área of exploration in communicative research, bound to produce substantial changes in its applications, for the language may act simultaneously as both the means and the end of leaming and teaching. Thus, communication in a foreign language is to be regarded, at least potentially, as specially consistent in its aims and its procedures, as well as in its processes and its products. Therefore, it may also be approached as the possibility to bridge apparently opposed technical and artistic attitudinal demands. As a teacher-leamer working on the assumption that communication is the ground where the subjects of education meet, 1 would like to suggest that there are different ways through which the communicative potential can be actualized by promoting opportunities of collaboration in our profession which can be shared by all three students, teachers and teacher trainers in foreign language teaching and leaming. This paper is only going to point out three of those fxjssible communicative instances, namely, the writing of leaming diaries, the adaptation and/or creation of educative materials and the participation in the design, realization and evaluation of leaming projects.
 
Los idiomas extranjeros constituyen un área susceptible de cambio en la exploración comunicativa particularmente interesante por cuanto el lenguaje es tanto el objeto como el instrumento de aprendizaje, y así se puede aspirar a que la comunicación sea perfectamente consistente en sus fines y en sus medios, se puede valorar a un tiempo como proceso y como producto, o en otra formulación, abordarse como técnica a la vez que arte. Si la comunicación ha de tender puentes de comprensión y permitir el encuentro de los sujetos de la educación, en esta presentación se sugiere que hay momentos de colaboración en los que el potencial comunicativo se puede ver favorecido de manera óptima. La exposición apuntará brevemente tres de tales ocasiones diferentes de encuentro comunicativo compartidos por estudiantes, profesores y "teacher trainers" de la enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras, a saber, la confección de diarios de aprendizaje, la adaptación o creación conjunta de materiales educativos, y la participación en el diseño y ejecución de proyectos de trabajo.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
tres_beltran_ENCUENTRO_1993.pdf399.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
tres_beltran_ENCUENTRO_1993.pdf399.8KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 06, 1993 [11]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV