View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El teatro como recurso didáctico en la metodología CLIL : un enfoque competencial

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Nicolás Román, Susana
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10111
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2011
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2011, n.20, p. 102-108. ISSN 1989-0796
Keywords
Teatro bilingüe
CLIL
Técnica didáctica
Motivación
Bilingual theatre
CLIL
Didactic technique
Motivation
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Las últimas investigaciones en el campo CLIL evidencian que el bilingüismo en la escuela contribuye de manera eficiente a la mejora de la competencia comunicativa y al aprendizaje de otras asignaturas. Este nuevo enfoque propone el trabajo por competencias, la motivación intrínseca y la autenticidad del lenguaje como sus exponentes fundamentales. Considerando el teatro como acto esencial de comunicación, este ensayo propone la explotación del teatro como una de las mejores técnicas didácticas a desarrollar en una clase CLIL. Asimismo, propone una introducción al teatro bilingüe como una práctica innovadora y efectiva en el aula de idiomas.
 
The latest research into the field of Content and Language Integrated Learning (CLIL) evidences that bilingualism at school efficiently contributes to the improvement of communicative competence and the learning of other subjects. This new focus poses the topic of competences approach, intrinsic motivation and the authenticity of class language as its fundamental exponents. Considering theatre as an essential act of communication, this essay proposes the exploitation of theatre as one of the best didactic techniques to be developed in a CLIL class. In addition, it proposes an introduction to bilingual theatre as an innovative and effective practice in the language classroom.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
teatro_nicolas_ENCUENTRO_2011.pdf163.9KbPDF
FilesSizeFormat
View
teatro_nicolas_ENCUENTRO_2011.pdf163.9KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 20, 2011 [11]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV