View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Use of authentic materials in the ESP classroom

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Torregrosa Benavent, Gabriela; Sánchez-Reyes Peñamaría, Sonsoles
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10109
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2011
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2011, n.20, p. 89-94. ISSN 1989-0796
Keywords
Realia
Materiales auténticos
Inglés para usos específicos
Inglés para uso académico
Authentic materials
ESP
EAP
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Los materiales auténticos son especialmente importantes para el estudiante de inglés para usos específicos, puesto que reproducen un ambiente de inmersión y proveen un contexto realista en aquellas tareas relacionadas con las necesidades del aprendiz. Los materiales auténticos aumentan la motivación de los aprendices pero son difíciles de adaptar al nivel de adquisición de la lengua de los estudiantes, y más si se trata de principiantes, y es muy importante subrayar que preparar este material es una tarea que puede llevar mucho tiempo. Hoy en día los materiales auténticos deben ponerse al día constantemente, ya que su demanda no deja de crecer en las clases de inglés para usos específicos y para uso académico. En este artículo se ofrece un repaso de las diferentes opiniones a favor y en contra de su utilización en la clase de inglés para usos específicos, de acuerdo con el punto de vista de autores experimentados en el tema.
 
Authentic materials are especially important for ESP trainees, since they reproduce an immersion environment and provide a realistic context for tasks that relate to learner’s needs. Realia and authentic materials increase learners’ motivation but are difficult to adapt to the learners’ level of language, especially at the beginning level. It is also important to note that preparing such materials can be very time-consuming. Nowadays, authentic materials must be constantly updated, as they are more and more frequently on demand in ESP or EAP classes. A review of the different opinions of experienced authors and their arguments for and against the use of realia and authentic materials in the ESP classroom is offered in this article.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
use_torregrosa_ENCUENTRO_2011.pdf150.1KbPDF
FilesSizeFormat
View
use_torregrosa_ENCUENTRO_2011.pdf150.1KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 20, 2011 [11]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV