Teaching and learning "false friends" : a review of some useful resources
Authors
Roca Varela, María LuisaPublisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2011Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2011, n.20, p. 80-87. ISSN 1989-0796
Keywords
Falsos amigos
Aprendizaje y enseñanza del inglés
Diccionarios
Recursos en línea
False friends
EFL teaching and learning
Dictionaries
Online resources
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Denominamos falsos amigos a palabras similares en dos o más lenguas que poseen significado/s diferentes (library
“biblioteca” y librería “tienda de libros”, en inglés y en español respectivamente). Desde el punto de vista de la
enseñanza y el aprendizaje del inglés, los falsos amigos son importantes porque con frecuencia nos llevan a errores en la
expresión, y malentendidos a nivel de comprensión (e.g. I am constipated; it has been a fastidious speech or you should
eat food without preservatives). Este artículo pretende dar a conocer una serie de herramientas útiles (diccionarios,
recursos en línea, glosarios y blogs) para el estudio de los falsos amigos. Los recursos que aquí se presentan
contribuirán a comprender la complejidad del fenómeno de los falsos amigos y aportarán la información necesaria para
tratar este tema en el aula de inglés. False friends are words in two languages that are similar in form but different in meaning (e.g. English library “place
for reading and borrowing books” vs Spanish librería “bookshop”). From the point of view of EFL teaching and
learning, false friends are important because they lead us to errors in L2 production and comprehension (e.g. I am very
constipated; it has been a fastidious speech and you should eat food without preservatives). This paper intends to
present some useful tools (dictionaries, online resources, glossaries and blogs) for the teaching and learning of false
friends. The resources presented here will allow us to discover the complexity of the false friend phenomenon and will
contribute to the teaching and to the learning of these words.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
teaching_roca_ENCUENTRO_2011.pdf | 691.0Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
teaching_roca_ENCUENTRO_2011.pdf | 691.0Kb |
|