View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un modelo explicativo para el desarrollo de la competencia comunicativa oral desde la competencia emocional en la educación secundaria oblogatoria

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Martínez Mateo, Roberto; Sánchez Santamaría, José
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10106
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2011
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2011, n.20, p. 55-67. ISSN 1989-0796
Keywords
Competencia comunicativa oral
Competencia emocional
Mediación
Interacción
Inglés
Oral Communicative Competence
Emotional Competence
Mediation
Interaction
English
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El alumnado de la educación secundaria obligatoria (ESO) todavía se caracteriza por presentar un bajo nivel de dominio en la competencia comunicativa oral. Esta situación pone de manifiesto la necesidad de articular propuestas didácticas fundadas en el aprendizaje situado, orientado a potenciar el máximo desarrollo competencial en lengua extranjera - inglés- de todos los alumnos. El saber basado en el contenido no debe limitar las posibilidades de escuchar-comprender y de hablar-expresar del alumnado, siendo esencial el papel de las emociones como variables moduladoras de dicho proceso. Por ello, en este artículo se propone un modelo explicativo para el desarrollo de la competencia comunicativa oral, en conexión con la competencia emocional, para la enseñanza del inglés en la ESO de Castilla-La Mancha. Esta propuesta viene avalada por un ejercicio de contextualización y análisis teórico-normativa de ambas competencias.
 
Oral Communicative Competente (OCC) of Compulsory Secondary School Students still shows poor performance. This fact evinces the need to formulate didactical proposals based on contextualized learning, aimed at boosting the maximum L2 (English) competence development of all the students. Content-based knowledge must not limit the students’ chances to listen-understand and speak-chat, placing a strong emphasis on the emotion role as a modulating variable on that process. Therefore, this article puts forward an explanatory model to develop OCC linked up with the Emotional Competence (EC) for English teaching in Secondary Education Schools of Castille La-Mancha. This proposal is backed up by a contextualization effort and a theoretical and normative analysis of both competences.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
modelo_martinez_ENCUENTRO_2011.pdf580.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
modelo_martinez_ENCUENTRO_2011.pdf580.3KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 20, 2011 [11]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV