View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 20, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Where is cognition if we talk about the teaching of English as an international language?

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Falabella, María Eugenia
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10104
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2011
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2011, n.20, p. 39-45. ISSN 1989-0796
Keywords
Distributed cognitions
Task-based learning
Project work
Cogniciones distribuidas
Aprendizaje basado en la resolución de tareas
Trabajo por proyectos
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
This current piece of writing –placed, in disciplinary terms, between Psychology of learning and Methodology/Didactics- aims mainly at showing, in the light of present and updated authorized works, the unequivocal relation that is existent between the concept of distributed cognitions and task-based learning. The former was coined by Hutchins (1980’s) and thoroughly developed by Salomon (1993) in his articles, among others. The latter is based on the claims put forward by Prabhu (1987) and Graddol (2006), and outlined in purely Vygotskian conceptions. Here, task-based learning is also analyzed within the framework of collaborative project work when dealing with the process of teaching-learning English as an International Language.
 
El presente artículo –ubicado, en términos disciplinarios, entre la psicología del aprendizaje y la metodología/didáctica de lenguas diferentes a la lengua madre- tiene como principal objetivo mostrar, a la luz de la palabra actualizada de diferentes autores, la relación inequívoca que existe entre el concepto de cogniciones distribuidas y el aprendizaje basado en la resolución de tareas. El primero de los términos fue acuñado por Hutchins, en los ochenta, y desarrollado extensamente por Salomon (1993) en sus artículos, entre otros. El segundo, el aprendizaje basado en tareas, se basa en los principios expuestos por Prabhu (1987) y Graddol (2006), y es sustentado por concepciones netamente vygotskianas. Aquí, este enfoque es también analizado dentro del marco de proyectos colaborativos llevados a cabo durante proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés como lengua internacional.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
where_falabella_ENCUENTRO_2011.pdf193.9KbPDF
FilesSizeFormat
View
where_falabella_ENCUENTRO_2011.pdf193.9KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 20, 2011 [11]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV