View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 19, 2010
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 19, 2010
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estilos de aprendizaje y estilos de enseñanza : de alumna a maestra

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Pastor Martínez, María Rosario
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10099
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2010
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2010, n.19, p. 96-102. ISSN 1989-0796
Keywords
Inteligencias múltiples
Estilos de aprendizaje
Estímulo
Reflexión
Cristalizante
Paralizante
Multiple intelligences
Learning styles
Encouragement
Reflection
Paralyzing
Crystalizing
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo recoge reflexiones personales sobre mi actividad como docente, y experiencias de aprendizaje como alumna. Durante el análisis de estas vivencias se han revisado los distintos estilos de aprendizaje desarrollados en diferentes etapas educativas. Esta reflexión revela la estrecha relación que existe entre los estilos de aprendizaje y los estilos de enseñanza, poniendo de manifiesto cómo dichas preferencias educativas definen posteriormente los métodos de enseñanza durante la actividad docente. Estos estilos de aprendizaje han sido enmarcados dentro de la teoría de las inteligencias múltiples de Howard Gardner. El objetivo final de este ejercicio de introspección persigue en cualquier caso, tomar conciencia del importante papel del autoanálisis y la reflexión sobre la metodología de trabajo para mejorar la eficacia de la enseñanza y, por consiguiente, la calidad del aprendizaje del alumnado.
 
This article contains some personal reflections on my work as a teacher and some learning experiences as a student. During the analysis of these experiences several learning styles have been reviewed in different stages of the educational process. This reflection reveals the close relationship between learning styles and teaching styles, showing how these educational preferences guide the teaching methods in the teaching practice. The Theory of Multiple Intelligences proposed by Howard Gardner provides the setting for these learning styles. The ultimate goal of this introspection is to be aware of the important role of self-analysis and reflection on the working methods, in order to improve teaching effectiveness and, therefore, the quality of students learning.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
estilos_pastor_ENCUENTRO_2010.pdf162.6KbPDF
FilesSizeFormat
View
estilos_pastor_ENCUENTRO_2010.pdf162.6KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 19, 2010 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV