L2 skills and the use of compensation strategies : the case of adult learners
Authors
López Medina, BeatrizPublisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2010Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2010, n.19, p. 45-51. ISSN 1989-0796
Keywords
Estrategias de aprendizaje
Estrategias de compensación
Aprendizaje de adultos
Learning strategies
Compensation strategies
Adult learning
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
El siguiente artículo se basa en el análisis de las estrategias de compensación utilizadas por dos grupos de alumnos de inglés de nivel intermedio de la Escuela Oficial de Idiomas de Moratalaz (Madrid) en el curso 2009/2010. El análisis pretende describir hasta qué punto los alumnos adultos utilizan estrategias de compensación adecuadas ante problemas de comunicación que surgen con frecuencia en cualquiera de las cuatro destrezas, y propone distintas actuaciones a adoptar en la clase de inglés derivadas de dicho análisis. The following article is based on the analysis of the compensation strategies used by two groups of intermediate students of English language at the Official School of Languages of Moratalaz (Madrid) in the academic year 2009/2010. Our analysis tries to describe to what extent adult learners make use of suitable learning strategies in the four skills when coming across frequent communication problems. In the light of the results obtained, some actions to put into practice in the English class are suggested.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
skills_lopez_ENCUENTRO_2010.pdf | 171.9Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
skills_lopez_ENCUENTRO_2010.pdf | 171.9Kb |
![]() |