View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 19, 2010
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 19, 2010
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Redes sociales para el aprendizaje de lenguas extranjeras : de Goethe a Rammstein con escala en Schubert

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Cáceres Würsig, IngridUniversity of Alcalá Author; Ortiz de Urbina Sobrino, PalomaUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10091
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2010
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2010, n.19, p. 9-19. ISSN 1989-0796
Keywords
Redes sociales
Lengua alemana
Cultura alemana
Docencia en la Web 2.0
Nativos digitales
Social nets
German language
German Culture
Teaching in the Web 2.0
New Millennium Learners
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En este artículo se exploran las posibilidades de aplicación de una red social para el aprendizaje de una lengua extranjera y su cultura (en concreto, el alemán) en la enseñanza superior presencial. Teniendo en cuenta el nuevo estilo de aprendizaje de los nativos digitales, para los que la imagen, el movimiento y el sonido tienen la misma importancia que el texto, consideramos necesario un nuevo enfoque metodológico del profesor en la Web 2.0 centrado en la relación dialógica con los estudiantes. A partir de una experiencia desarrollada con varios grupos de alumnos hemos podido constatar el enorme potencial de una red social para la enseñanza de lenguas, principalmente porque una lengua es comunicación y la red social desarrolla especialmente esta habilidad, así como el aprendizaje colaborativo.
 
“Social nets for foreign language acquisition: from Goethe to Rammstein with stopover in Schubert” This article explores the possibilities of the application of a social net for the acquisition of a foreign language and its culture (specifically German) in the classroom lessons at a high level education. Taking into account the new learning style of the New Millennium Learners, for whom images, sound and movement are as important as written text, we consider that a new methodological approach of the university teachers is needed in the Web 2.0, focused on our dialogical relationship with the learners. From an experience developed with several groups of students, we have confirmed the huge potential of a social net for the language learning process, mainly because a language is communication and the social net especially develops this ability, as much as the collaborative learning.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
redes_caceres_ENCUENTRO_2010.pdf217.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
redes_caceres_ENCUENTRO_2010.pdf217.0KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 19, 2010 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV