Show simple item record

dc.contributor.authorDíaz Cristóbal, Marina
dc.date.accessioned2012-03-07T11:07:45Z
dc.date.available2012-03-07T11:07:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2007-2008, 2008, n.17, p. 44-51. ISSN 1989-0796en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/10071
dc.description.abstractLack of motivation, inattention, boredom, noise, etc., are some of the many problems that teachers in general complain about. We often blame the students’ lack of interest and manners when it is impossible to reconduct a group, no matter how much time we devote to lesson planning or to polish our relationship with the students. The following study highlights textbook selection and students’ learning style as factors which may lead to a bad learning environment if not dealt with properly. According to the results reached, task negotiation appears to be a valid solution when students show a dislike for the textbook and, besides, it allows teachers to cater for different learning styles.en_US
dc.description.abstractLa falta de motivación o de atención, aburrimiento, ruido, etc., son algunos de los muchos problemas de los que los profesores en general se quejan. A menudo se echa la culpa a la falta de interés o de modales de los alumnos cuando nos es imposible reconducir un grupo, por mucho tiempo que se dedique a planificar clases o a pulir la relación con los alumnos. El siguiente estudio pone de relieve la selección del libro de texto y el estilo de aprendizaje de los alumnos como factores que pueden contribuir a crear un ambiente de aprendizaje malo si no se manejan adecuadamente. A juzgar por los resultados obtenidos, la negociación de las tareas parece ser una solución válida cuando a los alumnos no les gusta el libro de texto y, además, permite a los profesores atender a diferentes estilos de aprendizaje.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.subjectTask negotiationen_US
dc.subjectLearning stylesen_US
dc.subjectSelf-assessmenten_US
dc.subjectNegociación de tareases_ES
dc.subjectEstilos de aprendizajees_ES
dc.subjectAuto-evaluaciónes_ES
dc.titleTask negotiation to overcome the limitations and the dislike of the textbooken_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)