View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Task negotiation to overcome the limitations and the dislike of the textbook

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Díaz Cristóbal, Marina
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10071
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2008
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2007-2008, 2008, n.17, p. 44-51. ISSN 1989-0796
Keywords
Task negotiation
Learning styles
Self-assessment
Negociación de tareas
Estilos de aprendizaje
Auto-evaluación
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Lack of motivation, inattention, boredom, noise, etc., are some of the many problems that teachers in general complain about. We often blame the students’ lack of interest and manners when it is impossible to reconduct a group, no matter how much time we devote to lesson planning or to polish our relationship with the students. The following study highlights textbook selection and students’ learning style as factors which may lead to a bad learning environment if not dealt with properly. According to the results reached, task negotiation appears to be a valid solution when students show a dislike for the textbook and, besides, it allows teachers to cater for different learning styles.
 
La falta de motivación o de atención, aburrimiento, ruido, etc., son algunos de los muchos problemas de los que los profesores en general se quejan. A menudo se echa la culpa a la falta de interés o de modales de los alumnos cuando nos es imposible reconducir un grupo, por mucho tiempo que se dedique a planificar clases o a pulir la relación con los alumnos. El siguiente estudio pone de relieve la selección del libro de texto y el estilo de aprendizaje de los alumnos como factores que pueden contribuir a crear un ambiente de aprendizaje malo si no se manejan adecuadamente. A juzgar por los resultados obtenidos, la negociación de las tareas parece ser una solución válida cuando a los alumnos no les gusta el libro de texto y, además, permite a los profesores atender a diferentes estilos de aprendizaje.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
task_diaz_ENCUENTRO_2007_2008.pdf190.9KbPDF
FilesSizeFormat
View
task_diaz_ENCUENTRO_2007_2008.pdf190.9KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV