Show simple item record

dc.contributor.authorAlonso Aldavero, Vanesa
dc.date.accessioned2012-03-07T11:04:29Z
dc.date.available2012-03-07T11:04:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2007-2008, 2008, n.17, p. 40-43. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/10070
dc.description.abstractUsing drama activities has clear advantages for language learning. It helps students to communicate in the foreign language including those with limited vocabulary. Drama activities involve children at many levels, not only on the language and literacy one but also on the kinesthetic aspect. There are some areas where drama can be very useful in order to develop students’ communicative competence. This research shows how beneficial drama activities are in order to develop oral communication. Section 1 presents the problem I noticed in my student’s productive skills and participation. Section 2 deals with methodology, the action plan followed, data collection and activities. Section 3 explains the results of the project in detail. Section 4 draws the final conclusions from the investigation.en_US
dc.description.abstractEl uso de las actividades de drama tiene claras ventajas para la adquisición de la segunda lengua. Ayuda a los estudiantes a comunicarse en inglés incluyendo aquellos que tienen un vocabulario limitado. Las actividades de drama involucran a los niños y niñas en muchos niveles, no solamente en el lenguaje sino también en el aspecto kinescético. Hay algunas áreas donde la dramatización puede ser muy útil a la hora de desarrollar la competencia comunicativa del alumnado. Esta investigación muestra el beneficio de las actividades de drama en el aula para desarrollar la comunicación oral en lengua inglesa. La sección 1 presenta el problema que percibi en la participación de los estudiantes y en su habilidad para hablar en inglés. La sección 2 trata sobre la metodología, el plan de acción seguido, la recogida de datos y actividades llevadas a cabo. La sección 3 explica los resultados del proyecto y por último, la sección 4 presenta las conclusiones finales de la investigación.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.subjectDrama activitiesen_US
dc.subjectOral communicationen_US
dc.subjectKinesthetic aspecten_US
dc.subjectCommunicative competenceen_US
dc.subjectActividades teatraleses_ES
dc.subjectComunicación orales_ES
dc.subjectAspecto cinéticoes_ES
dc.subjectCompetencia comunicativaes_ES
dc.titleDrama in the development of oral spontaneous communicationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)