View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Drama in the development of oral spontaneous communication

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Alonso Aldavero, Vanesa
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10070
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2008
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2007-2008, 2008, n.17, p. 40-43. ISSN 1989-0796
Keywords
Drama activities
Oral communication
Kinesthetic aspect
Communicative competence
Actividades teatrales
Comunicación oral
Aspecto cinético
Competencia comunicativa
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Using drama activities has clear advantages for language learning. It helps students to communicate in the foreign language including those with limited vocabulary. Drama activities involve children at many levels, not only on the language and literacy one but also on the kinesthetic aspect. There are some areas where drama can be very useful in order to develop students’ communicative competence. This research shows how beneficial drama activities are in order to develop oral communication. Section 1 presents the problem I noticed in my student’s productive skills and participation. Section 2 deals with methodology, the action plan followed, data collection and activities. Section 3 explains the results of the project in detail. Section 4 draws the final conclusions from the investigation.
 
El uso de las actividades de drama tiene claras ventajas para la adquisición de la segunda lengua. Ayuda a los estudiantes a comunicarse en inglés incluyendo aquellos que tienen un vocabulario limitado. Las actividades de drama involucran a los niños y niñas en muchos niveles, no solamente en el lenguaje sino también en el aspecto kinescético. Hay algunas áreas donde la dramatización puede ser muy útil a la hora de desarrollar la competencia comunicativa del alumnado. Esta investigación muestra el beneficio de las actividades de drama en el aula para desarrollar la comunicación oral en lengua inglesa. La sección 1 presenta el problema que percibi en la participación de los estudiantes y en su habilidad para hablar en inglés. La sección 2 trata sobre la metodología, el plan de acción seguido, la recogida de datos y actividades llevadas a cabo. La sección 3 explica los resultados del proyecto y por último, la sección 4 presenta las conclusiones finales de la investigación.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
drama_alonso_ENCUENTRO_2007_20 ...112.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
drama_alonso_ENCUENTRO_2007_20 ...112.0KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV