Show simple item record

dc.contributor.authorSzabó, Ildikó
dc.date.accessioned2012-03-07T10:52:30Z
dc.date.available2012-03-07T10:52:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2007-2008, 2008, n.17, p. 23-27. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/10068
dc.description.abstractEl artículo aborda el sistema educativo en Hungría, mencionando los últimos cambios en educación. La autora nos presenta la política educativa, los objetivos y el currículum de la enseñanza de idiomas extranjeras. Aunque las estudios sobre el conocimiento de lenguas extranjeras muestran un desarrollo significativo en Hungría, hay que ver que más allá de las cifras se encuentran diversas practicas educativas.es_ES
dc.description.abstractThe study briefly introduces the Hungarian education system, mentioning the recent changes in education. The author also informs about the legal background of foreign language teaching, the aims and expectations in the National Curriculum. Although surveys on language knowledge and competencies have shown that Hungary has improved significantly in this field, there is a very varied educational practice behind the numbers.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.subjectCurrículum nacionales_ES
dc.subjectCompetencia basada en la enseñanzaes_ES
dc.subjectElección de lenguaes_ES
dc.subjectAprendizaje tempranoes_ES
dc.subjectFalta de transición entre niveleses_ES
dc.subjectThe National Curriculumen_US
dc.subjectCompetence based teachingen_US
dc.subjectChoice of languageen_US
dc.subjectEarly language learningen_US
dc.subjectLack of transitionen_US
dc.titleForeign language teaching in Primary Education in Hungaryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)