Show simple item record

dc.contributor.authorFleta Guillén, María Teresa
dc.date.accessioned2012-03-07T10:43:05Z
dc.date.available2012-03-07T10:43:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2007-2008, 2008, n.17, p. 6-14. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/10066
dc.description.abstractDue to the early start of EFL nowadays in many schools, there is a necessity of knowing more about the language learning process and about age-appropriate methodologies. This paper reports on the teaching techniques and the learning strategies observed in the young learners’ classrooms and focuses on evidence-based practices. Findings show that children internalize English through conversational interactions with the teachers while carrying out activities designed to improve the four skills.en_US
dc.description.abstractDado que hoy en día los niños acometen el aprendizaje del inglés a una edad temprana en las escuelas, es necesario saber más acerca de cómo se lleva a cabo el aprendizaje temprano de lenguas segundas en el aula, y cuáles son las metodologías que se adaptan mejor a la edad y a las necesidades de los niños. Este artículo aborda las técnicas de enseñanza y las estrategias de aprendizaje que se llevan a cabo en el aula de inglés durante los primeros años de escolarización. Los resultados apuntan a que los niños interiorizan el inglés conversando con los maestros mientras se realizan actividades encaminadas a desarrollar las cuatro destrezas.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.subjectSecond languageen_US
dc.subjectYoung learnersen_US
dc.subjectTeaching methodologiesen_US
dc.subjectLearning processen_US
dc.subjectConversational interactionen_US
dc.subjectSegunda lenguaes_ES
dc.subjectNiñoses_ES
dc.subjectTécnicas de enseñanzaes_ES
dc.subjectProceso de aprendizajees_ES
dc.subjectInteracciones de conversaciónes_ES
dc.titleThe role of interaction in the young learners' classroomen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)