View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of interaction in the young learners' classroom

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Fleta Guillén, María Teresa
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10066
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2008
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2007-2008, 2008, n.17, p. 6-14. ISSN 1989-0796
Keywords
Second language
Young learners
Teaching methodologies
Learning process
Conversational interaction
Segunda lengua
Niños
Técnicas de enseñanza
Proceso de aprendizaje
Interacciones de conversación
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Due to the early start of EFL nowadays in many schools, there is a necessity of knowing more about the language learning process and about age-appropriate methodologies. This paper reports on the teaching techniques and the learning strategies observed in the young learners’ classrooms and focuses on evidence-based practices. Findings show that children internalize English through conversational interactions with the teachers while carrying out activities designed to improve the four skills.
 
Dado que hoy en día los niños acometen el aprendizaje del inglés a una edad temprana en las escuelas, es necesario saber más acerca de cómo se lleva a cabo el aprendizaje temprano de lenguas segundas en el aula, y cuáles son las metodologías que se adaptan mejor a la edad y a las necesidades de los niños. Este artículo aborda las técnicas de enseñanza y las estrategias de aprendizaje que se llevan a cabo en el aula de inglés durante los primeros años de escolarización. Los resultados apuntan a que los niños interiorizan el inglés conversando con los maestros mientras se realizan actividades encaminadas a desarrollar las cuatro destrezas.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
role_fleta_ENCUENTRO_2007_2008.pdf163.4KbPDF
FilesSizeFormat
View
role_fleta_ENCUENTRO_2007_2008.pdf163.4KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 17, 2007-2008 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV