View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Serie geográfica
  • Serie Geográfica - Número 02, 1993
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Serie geográfica
  • Serie Geográfica - Número 02, 1993
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La enseñanza de la teledetección en España : inventario de cursos, medios y programas docentes

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Martín Isabel, María del PilarUniversity of Alcalá Author; Viedma, Olga; Domínguez, Luis
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/1005
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
1992
Bibliographic citation
Serie Geográfica, 1992, n. 2, p. 11-21. ISSN 1136-5277
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En este artículo se presenta una evaluación de los cursos que se imparten en nuestro país sobre teledetección. Se envió un cuestionario a 51 departamentos universitarios, de los cuales, 22 ofrecen cursos de teledetección. En 1992, se han impartido un total de 32 cursos, con la asistencia de 801 alumnos. Los departamentos de Geografía encabezan estos programas docentes, con alrededor del 50 % del total de cursos y alumnos. Física es la segunda disciplina que más cursos en teledetección oferta, con el 25 % del total. Sin embargo, los departamentos de Física presentan una mejor estructura académica que los de Geografía (u otras Ciencias de la Tierra), debido a su mejor equipamiento informático y personal académico dedicado a la docencia de la teledetección. La escasez de imágenes para fines docentes constituye la principal demanda de los educadores.
 
An evaluation of programs for remote sensing education in Spain is presented in this paper. A questionnaire was mailed to 51 University departments, from which 22 offer remote sensing education. A total number of 32 courses have been offered in 1992 with a total enrollment of 801 students. Geography departments lead these education programs with around 50% of the total number of students and courses. Physics is the second discipline offering remote sensing education, with 25% of the courses taught. However, Physics departments present a better academic structure than Geography (or other Earth Sciences) departments, because of the more computer facilities and academic personnel involved in remote sensing education. Shortage ofimageryfor teaching purposes is the main claim of all the educators.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
La Enseñanza de la Teledetección ...614.9KbPDF
FilesSizeFormat
View
La Enseñanza de la Teledetección ...614.9KbPDF
Collections
  • Serie Geográfica - Número 02, 1993 [15]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV